שאלות ותשובות

שימוש באפליקציה

האם האפליקציה תקפה לכל סוגי התחבורה הציבורית?

השימוש באפליקציה תקף באוטובוסים, במטרונית, ברכבת ישראל (ללא הרכבת הקלה בירושלים) ובכרמלית.

למה שווה להשתמש באפליקציית ANYWAY?

אפליקציית ANYWAY היא חלק ממהפכת התשלומים בתחבורה הציבורית בישראל. האפליקציה מאפשרת לכם לנסוע בתחבורה ציבורית, ללא תכנון ותשלום מראש וללא צורך בטעינת כרטיס.

האם אני צריך לדעת מראש כמה נסיעות אבצע ביום?

לא. תוכלו לבצע כמה נסיעות שתרצו, ללא התחייבות מראש והתשלום יהיה עבור הנסיעות שביצעתם בפועל.

כיצד מתבצע "מעבר 90 דקות" והאם ההטבה קיימת גם בתיקוף באפליקציה?

כן, ההטבה קיימת גם בתיקוף באפליקציה. מעברי 90 דקות יהיו רק בנסיעות ברדיוס של 15 ק"מ (קו אווירי) מנקודת המוצא הראשונה, באותו היום עד 24:00.

חשוב לדעת, שיש לתקף נסיעה בכל עליה לאוטובוס על ידי סריקת QR.

לא ניתן לממש מעבר 90 דקות ברכבת ישראל

איפה אפשר לראות את פירוט הנסיעות שלי?

נכנסים ל"היסטוריית חיובים ונסיעות" מתוך התפריט הראשי, ושם ניתן לקבל את היסטוריית הנסיעות והחיובים וגם להתעדכן בכל זמן בחיוב שעתיד להיגבות מכרטיס האשראי.

האם אפליקציית ANYWAY מתאימה לכל סוג של סמארטפון?

ניתן להוריד את אפליקציית ANYWAY בכל מערכת הפעלה IOS או אנדרואיד ובכל טלפון נייד ובלבד שמדובר בטלפון חכם עם חנות אפליקציות.

האם יש פרופילים שזכאים להנחות בנסיעה?

כמובן. לאחר תהליך הרישום נדרש לבחור את הפרופיל הרלוונטי ולהעלות את המסמכים המבוקשים. חשוב לדעת שהנחות הקבועות בחוק לפי פרופיל, יכנסו לתוקף מרגע קבלת אישור רשמי מטעמנו. עד אז עלות הנסיעה תתומחר במחיר מלא. במידה ויש לכם מספר פרופילים, תיהנו מההנחה הגבוהה ביותר המגיעה לכם.

איך ילדים ונוער יכולים להשתמש באפליקציה?

ילדים עם טלפון חכם יוכלו להתקין את אפליקציית ANYWAY בטלפון האישי שלהם, להכניס כרטיס אשראי של ההורה/אפוטרופוס/ כל אדם המאשר להשתמש בכרטיסו. כל שצריך לעשות הוא להגדיר פרופיל "נוער מתחת לגיל 18", להוסיף את המסמכים הרלוונטיים ולנסוע באופן פשוט ונוח.

עם מי יוצרים קשר בעת תקלה/שאלה?

מוקד ייעודי שיספק מענה לכל השאלות הנוגעות לאפליקציית ANYWAY – לשאלות כמו חישוב עלויות נסיעה, בעיות טכניות באפליקציה, העלאת מסמכים וכד' תוכלו לקבל מענה במספר הטלפון 03-6364855. שירות זה אינו תומך בשאלות או בתקלות הקשורות לטיב הנסיעה/ איחורים/ בעיות עם הנהג וכד'. כל פניה הקשורה לנסיעה עצמה יש להפנות למוקד משרד התחבורה בטלפון 8787*.

האם אפשר לצרף נוסעים נוספים לנסיעות שלי?

כן, ניתן לצרף נוסעים נוספים לנסיעות באוטובוס ובכרמלית (נוסעים שמצטרפים ישלמו מחיר רגיל, ללא הנחות). ברכבת ישראל בשלב זה לא ניתן לצרף נוסעים לנסיעה.

תשלום ותעריפים

כיצד מתבצע החיוב עבור הנסיעות?

החישוב עבור הנסיעות מתבצע ב-25 לחודש עבור התקופה שבין ה-25 בחודש הקודם ועד ה- 24 בחודש הנוכחי. החיוב מתבצע לפי תאריך החיוב של כרטיס האשראי, למעט כרטיסי דביט ותייר עבורם החישוב והחיוב הם יומיים.

מהי תקרה יומית ואיך היא מחושבת?

התשלום באמצעות תיקוף באפליקציה מאפשר לחשב את סך כל הנסיעות שלכם באותו היום ולחייב אתכם בתעריף האופטימלי עבורכם. החישוב יבוצע החל מ- 00:00 ועד לשעה 23:59 בסיום היום. במסגרת הנחת ה"תקרה היומית", תשלמו על הנסיעות שלכם עד שתגיעו לתקרה היומית, כלומר לסכום כסף מסוים. ברגע שהגעתם לאותה תקרה, לא תשלמו מעבר לכך באותו היום.

להסבר על שיטת החישוב

מהן מדרגות ההנחה החודשית איך הן מחושבות?

בסוף החודש (לפי חישוב מתאריך 25 לחודש ועד ה-24 לחודש), נוסף לתקרה היומית, שכבר מגלמת הנחה, תינתן הנחה נוספת בהתאם לסך הנסיעות שביצעתם באותו החודש בכל כלי התחבורה בהם שילמתם עם אפליקציית ANYWAY ובהתאם למדרגות הבאות:

על כל סכום בין 0 - 195.5 ₪ אין הנחה חודשית
על כל סכום בין 195.51 - 391.5 ₪ יש הנחה של 75%
על כל סכום בין 391.51 - 978.5 ₪ יש הנחה של 50%
על כל סכום בין 978.51 - 9,098.5 ₪ יש הנחה של 25%

לצפייה בתעריפי הנסיעה והנחות החודשיות

האם ההנחות בתשלום באפליקציה יהיו תקפות גם למי שמחזיק כרטיס דביט או כרטיס תייר?

כן, מדרגות ההנחה החודשיות יהיו תקפות גם למי שמחזיק בכרטיס דביט או תייר.

האם אפשר להחליף/לשנות את כרטיס האשראי שנרשמתי איתו?

כן. נכנסים ל"חשבון שלי" מתוך התפריט הראשי, ושם ניתן להגדיר כרטיס אשראי אחר.

האם ניתן לקבל חשבונית על נסיעה ספציפית?

לא, אך אפשר לצפות בפירוט הנסיעות באפליקציה. החשבונית נשלחת למייל עבור כלל הנסיעות שחויבו באותה חשבונית.

הפקתי קוד כניסה לכרמלית ובסוף החלטתי לא לעלות על הכרמלית. האם אחויב?

כן יבוצע חיוב עבור התיקוף שנעשה.

האם המחיר של הכרמלית משתנה לפי התחנה בה ארד?

לא, המחיר הוא קבוע לכל הנסיעות בכרמלית והוא אינו משתנה בהתאם לתחנת הירידה.

שכחתי לתקף ביציאה מהרכבת, מה עושים?

נסיעה ללא תיקוף של תחנת כניסה ו/או תחנת יציאה, תחויב בתעריף מקסימלי של נסיעה יומית ברכבת ישראל (58.5 ש"ח ליום). במידה וחויבת במחיר מקסימלי ניתן לערער על כך בטופס צור קשר באפליקציית ANYWAY.